Travel tip: dagje Zwolle

Afgelopen weekend zijn wij met heel de familie een weekendje weg geweest. We zaten in een huisje in Epe. En wat doe je als je vlakbij een ‘grote stad’ als Zwolle bent? Precies, shoppen!

Ik ben dan zo’n nerd die van te voren op internet allerlei leuke adresjes gaat zoeken zodat we heel de dag kunnen rondstruinen. Nou viel dat nog niet mee, want Zwolle scheen heel veel leuke achteraf straatjes te hebben met veel leuke winkeltjes. Mijn zoektocht op internet kwam er op neer dat we elk zijstraatje van de winkelstraat maar moesten proberen. Dat is dus wat we hebben gedaan ;).

PicMonkey Collage1

Zwolle is een leuke stad met veel oude, historische, gebouwen. Je kan heerlijk rondstruinen en je komt vanzelf wel iets leuks tegen. In de Diezerstraat bevinden zich de grote ketens, waar ook een van mijn favoriete winkels te vinden is: de Mango. Daar slaag ik altijd.

Waar ik net zo lief uren kan rondstruinen zijn grote boekenwinkels. In Zwolle kwamen wij een hele fijne tegen: Waanders boekenverkopers. Een boekenwinkel waar ik uren lang kan blijven kijken en vooral niet met lege handen weg kan gaan. Eiland 9.

Waar je ook wat boeken kan kopen, maar vooral veel leuke dingen voor in de keuken of het huishouden, is de Dille & Kamille. Ook weer zo’n winkel waar ik mijn best moet doen om niets te kopen. Allerlei leuke kookspulletjes of lekkere kruiden, je vindt het hier allemaal. Eiland 42.

Waar je als echte foodie geweest moet zijn, is toch wel de winkel van de Librije. Je kan natuurlijk ook in het restaurant gaan eten of logeren bij ‘het zusje van’, maar als je daar geen geld voor hebt is er altijd nog een alternatief. Librije’s winkel. Je kan hier allerlei lekkernijen kopen, niet eens zo heel duur. Zelf heb ik curry madras kruiden meegenomen en mijn zusje nog een fles wijn. Heel leuk om even rond te kijken en daarnaast is het personeel nog super vriendelijk ook. Ze sturen je zo door naar het hotel zodat je daar even een kijkje kan nemen. Iedereen mag even gaan kijken en ze ontvangen je met open armen. Dus zeker even de moeite waard! Librije’s winkel: Meerminneplein 7. Librije’s hotel: Spinhuisplein 1.

PicMonkey Collage2

Na heel de dag shoppen zere voeten gekregen? Of heb je gewoon zin in een hapje en een drankje? Dan is Vito’s zeker een aanrader. Zelf hebben wij daar lekker in de zon op het terras gezeten onder het genot van een glaasje wijn en wat lekkere Italiaanse hapjes. Volgens mij populair bij jongeren en studenten, want heel het terras zat er vol mee. Grote markt 11.

Nou ben ik zelf helemaal niet bekend in Zwolle, maar ik kan wel zeggen dat ik het een hele leuke stad vind en dat ik een paar leuke adresjes heb gevonden. Maar misschien zijn er nog genoeg leuke adresjes waar ik niet tegen aan gelopen ben. Laat me dat vooral weten!

En vandaag niet vergeten je vrijheid te vieren he! Have fun ;)

Comments
One Response to “Travel tip: dagje Zwolle”
  1. Nina schreef:

    Leuke foto’s hoor

Geef een reactie

  • Volrecepten

    Topblogs met recepten
