Food, Friends and Drinks

Gister avond had ik met een vriendin afgesproken die ik, helaas, niet zo heel vaak zie. Ik vond het daarom wel zo leuk om wat lekkers klaar te maken en onder het genot van een hapje en een drankje weer bij te kletsen. Het was weer een lekker dinertje!

PicMonkey Collage

We begonnen met het heerlijkste welkomstdrankje ever ;).

Ik was nooit zo van de cocktails (geef mij maar een lekkere witte wijn), maar sinds ik in Cuba ben geweest is dat enigszins veranderd. Niet dat ik in Nederland cocktails drink tijdens het uitgaan, dat vind ik namelijk behoorlijk prijzig. Maar ik heb hierdoor wel mijn hart verknocht aan de Daiquiri. Heerlijkkkk. En dan vooral de daiquiri frappe, met aardbeien.

Super makkelijk te maken en super lekker! Het recept kan je zo op internet opzoeken:

1 shot glaasje rum, scheutje citroensap, 1 el poedersuiker, 4 aardbeien op stukjes en 4 ijsklontjes. Even in de blender en voilà. Je hebt een overheerlijke cocktail.

DSC03263

Hierna een paar mini ‘hapjes’ om op gang te komen (eigenlijk mag het geen naam hebben haha). Een lekker stokbroodje met tapenade en een lekker spiesje.

Ik had pesto (niet zelfgemaakt) en zelfgemaakte kruidenboter voor het stokbrood. De kruidenboter is echt overheerlijk. Maar dat is het recept van mijn vader en een groot familie geheim ;). Dat kan ik dus helaas niet met jullie delen. Maar zelfgemaakte kruidenboter is natuurlijk altijd lekkerder dan kant en klaar.

PicMonkey Collage2

Daarnaast had ik ook nog een simpel spiesje gemaakt met een mozzarella bolletje, een basilicum blaadje en een cherrytomaatje. Met een klein beetje pesto erover. Nou dat kan iedereen maken en het is heel lekker als hapje of amuse.

DSC03255

Dan het hoofdgerecht. Zwarte paste met zeevruchten. Eigenlijk wilde ik spaghetti vongole maken, maar dan moeten ze dat wel in de winkel hebben. Dus uiteindelijk maar besloten om gamba’s en coquilles te gebruiken, ook niet verkeerd ;).

DSC03274

Het toetje vind ik altijd een beetje lastig. Zelf ben ik niet zo’n dessert liefhebber, dus kan ik ook bijna niets spectaculairs verzinnen. Misschien zou ik me daar toch is wat meer in moeten verdiepen? ;)

Uiteindelijk  even snel een aardbeiensausje en dat gewoon over een bolletje ijs gegoten. De slagroom was op, dus zelfs dat zat er niet bij. Niks culinairs, maar lekker was het gelukkig wel!

DSC03278

Het was in ieder geval een geslaagde avond. De gezelligheid staat natuurlijk voor op, maar ik vind het toch ook wel heel leuk om iets lekkers klaar te maken. Geeft toch net wat extra ‘sjeu’ aan een gezellig avondje. Of geldt dat alleen voor foodies? ;)

Maken jullie zelf ook altijd iets speciaals klaar als je vrienden of vriendinnen op bezoek krijgt?

Have a lovely day! ;)

xx

Comments
7 Responses to “Food, Friends and Drinks”
  1. Mmmm… Zo’n daiquiri frappé kan ik ook wel waarderen :) Klinkt als een gezellig avondje!

  2. M. zegt:

    Ziet er echt goed uit!

  3. PSbyDila.com zegt:

    Nu ben ik toch wel heel benieuwd naar het geheime recept, haha!

  4. Jan zegt:

    Nou nou, lekker bezig geweest. Ziet er heerlijk uit!

  5. Ellen zegt:

    ziet er heerlijk uit!
    el-eventh

Geef een reactie

  • Volrecepten

    Topblogs met recepten
