Moederdag dinertje

Aangezien ik geen ontbijt op bed kon brengen bij mijn ouders, wilde ik een dinertje organiseren. Natuurlijk ook een beetje voor mezelf, want I loveee lekker eten. Helaas voelde ik me gister niet goed, daarom heeft mijn vader de taak overgenomen.

Hij had heerlijk gekookt met voornamelijk dingen die we thuis nog hadden liggen.

Het hoofdgerecht was een heerlijk, en vooral heel vullend, gerecht. Een stevige witvis (gevangen door mijn oom) op een laagje van puree en bedekt met een laagje prei kerrie. Weet niet precies wat er allemaal in zat, maar het smaakte ontzettend goed!

PicMonkey Collage1

Als toetje had ik verzonnen om vanille peren te eten. Een recept uit het heerlijke kookboek van Donna Hay, wat ik al eens eerder klaar gemaakt heb. Helemaal niet moeilijk en super lekker.

DSC03300

Zelf de peren ook een keer maken? Ik zal binnenkort het recept van Donna Hay er op zetten. Dan hoef je niet speciaal haar kookboek te kopen ;).

Wat voor lekkers hebben jullie afgelopen weekend allemaal gegeten?

xx Farah

Comments
6 Responses to “Moederdag dinertje”
  1. Laura zegt:

    Hmmmm ik wil dat toetje!

    Leuk, november Thailand! Al heb ik minder met Thailand dan de rest van Azie. Waar wil je precies naartoe?

    Ja diarree heb ik ook vaak last van op reis, maar dit was wel even wat anders!

    • We gaan ongeveer 2,5 week. We beginnen in Bangkok en willen dan naar Chiang Mai en eindigen op een strandje lekker relaxen (Koh samui of Koi Phangan). En dan vliegen we van Phuket terug. Vandaag ons (voorlopige) ticket geboekt :)! Heb er echt zin in.
      Is Thailand minder leuk? Misschien nog meer toeristen ofzo? Tell me. En als je nog tips hebt hoor ik het graag ;).

      • In Bangkok zou ik Koh San Road vermijden en je niet laten verleiden door de markt daar. Ontzettend toeristisch en Chiang Mai is veel goedkoper! Leuk in Bangkok is een tuktuk vragen om je de tempeltour te laten zien en alle tempels bekijken, een lokale boottocht is ook leuk. Er is ook een local market, vraag aan tuktuk en hij brengt je. Via waar ga je naar Chiang Mai? Chiang Mai was leuk, leuke markt, mooie tempels, maar er om heen is mooier, Pai zeker niet overslaan, lekker hippie relaxed. Koh samui en ook Phuket is wel heel toeristisch, dronken russen en engelsen en toeristisch duur, ik zou dus echt ook eens gaan kijken naar de wat mindere toeristische plaatsen (tenzij je daar van houdt hoor dat feesten op een eiland!) Koh Ngai, Koh Chang Ranong, Koh Payam, Koh mok, Koh Kood, Railay Beach….
        Ik vind Thailand inderdaad te toeristisch, ik ben meer van de ongerepte plekken, maar ook Thailand heeft zeker prachtige stukken en plaatsen hoor! :) Alvast veel plezier!

  2. De vanilleperen lijken me lekker!

  3. Ziet er allebei heel lekker uit!

Geef een reactie

  • Volrecepten

    Topblogs met recepten
