Vakantieplannen 2013: Thailand!

Het is zover, concrete plannen zijn gemaakt. Ik kan er (gelukkig) niet meer omheen. We gaan op vakantieeeee!

Samen met een vriendin ga ik in november (oké het duurt nog even) 2,5 week naar Thailand! Heb er onwijs veel zin in en ben al helemaal aan het uitzoeken hoe of wat. De Lonely Planet is al gekocht dus de voorpret kan beginnen!

Railay beach in Krabi Thailand

We vliegen op Bangkok en willen daar een paar dagen blijven. Waarschijnlijk gaan we dan met de nachttrein (of eventueel goedkoop vliegticket) naar Chang Mai. Om uiteindelijk terug te keren en te eindigen met een weekje luxe op een wit strand zoals je alleen op plaatjes ziet… En Thailand dus ;). We vliegen terug via Phuket.

Wie is er nog meer in Thailand geweest en wie heeft er fantastische tips voor ons? Wat moeten we zeker doen of in welk hotel of hostel moeten we zeker overnachten? Een weekje luxe op een eilandje mag wat duurder zijn, maar voor de rest willen we niet al te duur uit zijn.

Als we nog een weekje willen luieren waar kunnen we dan het best naar toe? Ik dacht zelf aan Koh Phangan (ook vanwege de fullmoon party), maar het schijnt dat het daar pas vanaf half december lekker is (dan is het regenseizoen pas afgelopen?).

thailand

Misschien een beetje saaie post voor jullie ;). Maar hoop dat jullie mij kunnen helpen!

Wat zijn jullie vakantieplannen voor dit jaar? :)

xx Farah

Comments
12 Responses to “Vakantieplannen 2013: Thailand!”
  1. Marjolein schreef:

    Wauw, Thailand lijkt me echt fantastisch. Vooral Chang Mai moet heel indrukwekkend zijn. Geniet er van :)

  2. Nanda schreef:

    Tof! Thailand lijkt me zo leuk!

  3. Ik ben nét terug uit een lange trip door Australie, maar als ik nog op vakantie ga, gaat dat het najaar worden. Azie staat heel hoog op mijn lijstje. Thailand, maar vooral Vietnam, Laos en Cambodja.

    Ohh door je foto’s wil ik echt NU weer op reis.

    • Nou dat zijn niet mijn foto’s hoor ;). Maar je krijgt er inderdaad zin van om te reizen.
      Ik heb na een paar reisverhalen ook echt de kriebels gekregen om een half jaar ofzo weg te gaan… Die landen inderdaad ook. Maar dat gaat helaas niet met mijn werk!

    • Dinand van Haafteb schreef:

      Hoi Mariska,

      sorry dat ik je stoor ,maar als u naar Laos,Cambodja gaat zou u het geld wat ik nog over heb van die landen over willen nemen?

      Grtjs Dinand

  4. Lin schreef:

    Je moet moet moet in bangkok een drankje gaan doen op de Moon and Vertigo bar. Openluchtbar op de 66ste verdieping van een hotel met een waanzinnig uitzicht over Bangkok. Wel een jurkje aantrekken of lange broek (geen korte broeken, slippers etc). Voor Thaise begrippen is het er erg duur (9 euro voor een cocktail) maar echt zo de moeite waard. Vooral rond zonsondergang gaan.

  5. Maire schreef:

    Oeh leuk, drie jaar geleden heb ik twee maanden door Thailand gereisd! Super mooi land, denk alleen dat 2,5 week wel erg kort is om het Noorden en het Zuiden te doen… Maar dat zul je zelf wel hebben uitgezocht. Als je vanaf Phuket terugvliegt zal ik inderdaad ook naar de eilandjes aan die kant van ’t land kijken… Ik vond Koh Phi Phi géweldig, heel gezellig (maar dus wel toeristisch) en daar is wat meer te beleven en zijn ook leuke feestjes op het strand. Je kan dan ook mooie uitstapjes maken naar andere eilandjes. Wij zijn daar geweest als super budget backpackers, dus heel duur hoeft het daar helemaal niet te worden. Koh Lanta ben ik ook geweest, daar zaten we voor 6 euro per nacht (met z’n 2en) op een geweldig resort met meerdere zwembaden. Op Koh Lanta zelf is alleen veel minder te beleven. Verder is Koh Phangan is ook een leuk eiland idd, ook veel mooie resorts waar je voor een prikkie kan slapen en de full moon party is geweldig! Koh Tao is echt een surferseiland, maar zeker ook aan te raden! Koh Samui is massaler, met veel grote clubs enzo. Maar deze laatste 3 eilanden liggen toch wel even reizen van Phuket, daar ben je dan wel een hele dag mee bezig sowieso.
    Verder is Chiang Mai ook heel leuk! Als je tijd hebt kun je nog naar Pai gaan voor een paar dagen, heel chill hippieachtig stadje waar een fijne sfeer hangt!
    Heel veel plezier alvast iig! Thailand is super!

    • Wauw bedankt voor de tips! Ja ik snap dat dat weinig is, maar we willen het zo graag ;). Misschien gaan we wel vliegen om tijd uit te sparen. We willen zomaar paar daagjes in Bangkok (alhoewel ik gisteravond van iemand heb gehoord dat ik dat net zo goed over kan slaan?) en een paar dagen Chang Mai… En dan een weekje strand. Of is dat echt onmogelijk?

  6. ZotOpKleding schreef:

    Jaloers!! Ziet er heerlijk uit :)

  7. koffervoldromen schreef:

    Wat heerlijk zeg!!! Jaloers! Ik zou vorig jaar in december gaan maar kon door ziekte niet doorgaan. Heb toen wel veel uitgezocht en heb misschien wel tips voor je relax weekje. Als je terugvliegt vanaf Phuket zou ik ook in die richting de eilandjes zoeken. Koh Phi Phi maar dat is wel vrij prijzig maar misschien 2 dagen of zo..Daarna richting Koh Lanta. Op Koh Lanta had ik heel erg leuk hutje gehuurd van Nederlanders. Red Snapper – http://www.redsnapper-lanta.com/ko_lanta_bungalow.htm Misschien is het iets? Het leek mij geweldig maar ben er uiteindelijk helaas niet geweest. Heel veel plezier!

Geef een reactie

  • Volrecepten

    Topblogs met recepten
