Heerlijk10Daagse: Diner in de Kromme Watergang

Van 7 tot en met 16 mei is het de Heerlijk 10 Daagse. Dat betekent voor een zacht prijsje heerlijk kunnen eten. Dat laat ons gezin zich natuurlijk geen twee keer zeggen… Al ruim op tijd hadden wij geboekt bij Restaurant de Kromme Watergang. Een restaurant met 2 Michelinsterren, midden in de polder in het Zeeuws-Vlaamse land. Voor veel mensen niet echt in de buurt, maar voor ons ‘om de hoek’.

PicMonkey Collage1

Het restaurant gebruikt bijna alleen maar streekproducten en als je aankomt, zie je al dat ze  proberen alles dicht bij huis te houden. Een grote tuin waar er allerlei dingen worden verbouwd en waar een grote tafel staat waar het volgens mij in de zomer heerlijk vertoeven is.

Bij binnenkomst lijkt het wel of al het personeel op je heeft staan wachten. Zodra je een stap richting de deur zet, wordt deze voor je open gehouden. Je jas wordt aangenomen en weer iemand anders brengt je naar het tafeltje.

Het is even wennen, want alles wordt voor je gedaan. Zodra je zit, leggen ze je servet op schoot. Behoorlijk chique en dit zijn wij niet gewend. Hierdoor voelen we ons in eerste instantie een beetje ongemakkelijk, maar gelukkig ebt dit gevoel snel weg.

Voordat we een menu keus maken, krijgen we al allerlei hapjes voorgeschoteld. Eerst een drankje en daarna een krokantje van varkensvel met vis er op? Ik kan het nu al niet meer bijhouden, maar het is heel lekker in ieder geval. Ook wordt onze tafel steeds voorzien van heerlijk brood met daarbij peper, lekkere olijfolie uit Tarragona en geen zout maar gedestilleerd (of was het ingekookt?) zeewater. Ja ja, het is niet zomaar een etentje natuurlijk.

PicMonkey Collage2

En dan is het zover, we krijgen ons voorgerecht. Echt heerlijk is het, ik kan niet anders zeggen. En de wijn die we erbij krijgen, past perfect. Verrukkelijk. Er liggen mossels op het bord. Normaal ben ik niet zo’n fan van mossels, maar hier kan ik ze wel waarderen. De vis is langzaam gegaard en ziet er uit als of hij nog rauw is, maar hij smaakt echt heerlijk. En zelfs de kool en de radijsjes die op het bord liggen, zijn heerlijk. Een zeer geslaagd voorgerecht dus!

PicMonkey Collage3

Op naar het hoofdgerecht. Weer vis, uiteraard. En was ik bij het voorgerecht al vol lof, het kan schijnbaar nog lekkerder. Schol met wat puree en een uitje. Wat er nog allemaal bij zat, ik weet het niet meer (slecht he, misschien had ik wat moet opschrijven haha), maar wat was dat lekker zeg. Ik at mijn vingers er bijna bij op.

PicMonkey Collage4

Ja en nu het stuk waaruit blijkt dat ik nog geen echte blogger ben… Of misschien ligt het eraan dat ik zo onder de indruk was van dit etentje ;). Ik ben namelijk helemaal vergeten foto’s te maken van het nagerecht. Toen mijn bordje helemaal leeg was, vroeg iemand in het gezelschap of ik eigenlijk al foto’s gemaakt had… Nee shit, vergeten. En van een leeg bordje een foto maken dat slaat natuurlijk ook nergens op. Nou goed, het was dus lekker. Aardbeitjes, bieten en wat ijs. Het zag er natuurlijk weer prachtig uit.

Maar gelukkig hadden we de koffie en de thee nog. Je krijgt natuurlijk geen koffie en een koekje. Nee, in een 2 Michelinsterren restaurant pakken ze uit. Zie hier het resultaat.

DSC03328

Het was dus een bijzonder diner. Lekkere smaken en gewoon een hele beleving. Het is niet zo dat je even een hapje gaat eten. Het is gewoon een hele avond entertainment.

Het interieur is prachtig en daarnaast zal het personeel alles doen om je in de watten te leggen. De sommelier kwam elke keer uitleg geven over de wijn en dat waren telkens mooie verhalen. Zo smaakten de wijnen nog lekkerder.

Al met al een avond lang genieten. Van te voren zaten we te grappen dat we achteraf nog langs de McDonalds zouden rijden, maar dit hebben we niet meer gedaan ;). Ook al waren de gerechten klein, met alle tussendoortjes (vooral het vele brood), hebben we toch genoeg gegeten. Niet te veel en niet te weinig.

Als je net als mij (en de rest van de familie) een echte liefhebber bent van culinaire hoogstandjes dan kan ik zo’n diner echt aanraden. Reserveer zo snel mogelijk (het is zo vol) en let niet te veel op je geld. Het diner zelf is niet duur (45 Euro voor een drie gangen diner in een 2 sterren restaurant), maar natuurlijk komt er nog van alles bij. Al met al viel de prijs ons toch nog mee.

En is je diner toch duurder uitgevallen dan gedacht? Roof dan gewoon de snoepkast leeg voordat je weg gaat. Ik kreeg een ‘snoepzakje’ en die mocht ik vullen met allerlei lekkere snoepjes die in de snoepkast stonden bij de uitgaan. Beter kan niet toch?

PicMonkey Collage5

Zeker leuk om zoiets een keer te doen en te beleven. Volgend jaar maar eens kijken waar we dan naar toe gaan. Haha.

xx Farah

Comments
One Response to “Heerlijk10Daagse: Diner in de Kromme Watergang”
  1. petra van Aerde zegt:

    Leuk hoor . Veel succes en ik ga volgen iig . groetjes petra.

Geef een reactie

  • Volrecepten

    Topblogs met recepten
