DIY: Quote

Quotes, ik ben er dol op. Maar dan vooral de grappige. En zeker de quotes die iets met eten te maken hebben (natuurlijk!). Denk aan:

‘Save the earth. It’s the only planet with chocolate’.

‘Many have eaten here… Few have died’.

‘People who love to eat are always the best people’.

Hoe leuk is het om zulke quotes in je keuken te hebben hangen? Mij leek het heel leuk in ieder geval. En het is zonde om iets te kopen, wat je ook zelf kan maken… Dus ging ik aan de slag.

Wat heb je nodig?

DSC_0003nieuw*Ik heb zelf een oud schilderij gebruikt en het opnieuw wit geverfd.

 

Hoe doe je het?

DSC_0006nieuw

 

1. Leg eerst het overtrekpapier op het schildersdoek en leg daarover de tekst. Zorg dat alle tekst goed recht ligt en plak het desnoods met plakband vast. Trek nu met een potlood heel de tekst over op het schildersdoek.

DSC_0007nieuw

2. Zodra heel de tekst op het schildersdoek staat, kan je beginnen met ‘inkleuren’. Zelf heb ik voor de snelle verse gekozen; een zwarte markeerstift. Heb je heel de middag de tijd en heb je een vaste hand (ik dus niet)? Gebruik dan verf. Dat ziet er mooier uit. Kleur heel je quote in.

DSC_0008nieuw

3. Zoek een leuk plekje voor je nieuwe ‘schilderijtje’.

 

Zoals je misschien wel kan zien, is het bij mij nog niet helemaal netjes gelukt. Ik heb zelf totaal geen vaste hand en daarnaast ook nog eens heel weinig geduld. Bij mij staan de teksten dus niet helemaal recht. Een kleinigheidje, want ik ben echt heel blij met het eindresultaat!

Wat vinden jullie er van? En hebben jullie nog favoriete quotes?

DSC_0011

 

Misschien ook leuk om een kleine versie cadeau te geven aan iemand? Je kan natuurlijk elke tekst of quote kiezen die je zelf wilt.

 

 

Comments
7 Responses to “DIY: Quote”
  1. Leuk man! Geeft een saaie keuken gelijk meer warmte.

  2. Rowan zegt:

    Haha, wat een leuke quote. En wat een leuke manier om ze zelf te maken voor in huis. :) xx

  3. sannewierda zegt:

    Haha, superleuk!

  4. Kiss & Make-up zegt:

    Zeer leuk :-D

  5. Hele leuke DIY, ik ben ook gek op quotes!

Geef een reactie

  • Volrecepten

    Topblogs met recepten
