Food Blooper 1: Ijs

Bij elke foodie die nieuwe dingen uitprobeert, gaat er wel eens wat fout. Zo ook bij mij. Het leuk me wel leuk om eens de ‘andere kant’ te laten zien. Ik maak natuurlijk alleen gerechten klaar die me lekker lijken, maar soms pakt dat wel eens verkeerd uit. Zeker als je zelf iets nieuws probeert, kan het wel eens gebeuren dat iets toch niet lekker blijkt te zijn. En aangezien ik eigenlijk weinig verstand heb van eten… Gaat er wel eens wat mis.

Net doen alsof alles lekker is en goed gaat, vind ik niet leuk. Dus vandaar dat ik mijn ‘bloopers’ met jullie deel. Woensdag plaatste ik een nieuwe rubriek ‘veggie food’. Deze zal wekelijks terugkomen. Een nieuwe rubriek met bloopers leek me ook wel heel leuk. Maar daarvan is het zeker niet de bedoeling dat hij wekelijks terugkomt! ;)

De blooper: zelfgemaakt ijs

DSC_0031

Aangezien ik al veel van deze ijsjes voorbij heb zien komen, wilde ik ze ook eens proberen. Ik ย maak vaak smoothies klaar en zelfs al een keer een smoothie met ijs. Dus zo’n ijsje zou een koud kunstje moeten zijn…

Lekker een aardbeien ijsje dacht ik. Ik ging naar de winkel om eerst van die houdertjes te kopen, of hoe heten die dingen? En aardbeien. No problemo.ย Nou toch wel!

4 Aardbeien per ijsje en een klein scheutje water. En het ijs smaakte naar: water met zure aardbeien. Niet zo’n succes dus! Heb het maar weer gewoon met warm water weg gespoeld. Volgende keer probeer ik het met peer. Ik geef natuurlijk niet op ;). Want ik wil heel graag zelf ijsjes maken!

DSC_00381

 

Hebben jullie al eens iets klaargemaakt wat totaal mislukte?

Comments
10 Responses to “Food Blooper 1: Ijs”
  1. Maaike zegt:

    Leuke rubriek! Het klonkt nog wel zo veelbelovend, jammer dat het niet lekker was. Maar goed voor ons, hebben we wat leuks te lezen;-)

  2. Anouk zegt:

    Hahaha, leuk dat je hier een post van maakt!! Sommige dingen mislukken inderdaad… ook al denken we van tevoren dat het echt lekker wordt;)!

  3. PS by Dila zegt:

    Leuke categorie! Maar je kunt beter in plaats van water toe te voegen vruchtensap gebruiken of de aardbeien pureren en hier bijvoorbeeld limoensap (eventueel nog wat alcohol ;)) aan toevoegen. Hierdoor heeft het ijsje veel meer smaak.

  4. ikbenirisniet zegt:

    Hahahahaha, ik moest giechelen om de foto. I looove deze categorie. Ik had nog iets veel stommers trouwens, ik ging naar de winkel om houdertjes te kopen, want ik wilde natuurlijk ook zelf ijsjes maken, kom ik thuis, blijken die houdertjes helemaal niet in m’n mini-vriesvak te passen. Noh! Gelukkig verkoopt de AH ook hele lekkere cocos ijsjes <3

  5. Hannelore zegt:

    Haha nu voel ik me toch wat meer gerustgesteld, al die food bloggers geven mij nogal eens complexen over mijn kookkunsten ;)
    Jammer dat ze niet gelukt waren, maar volgende keer beter!

  6. Mieke zegt:

    Jammer dat de ijsjes mislukt zijn. Maar wel een leuk idee, foodbloopers. Hier gaat ook regelmatig wat mis!

  7. Jill zegt:

    Jammer dat het niet lekker was, hopelijk de volgende keer wel!

  8. Kimberly zegt:

    Ik las je reactie op mijn blog al, maar super jammer dat ze zo zuur waren die aardbeien :(

  9. Dina zegt:

    Wat jammer dat het niet is gelukt! Volgende keer beter.

Geef een reactie

  • Volrecepten

    Topblogs met recepten
