Recept: Summer drink

Bij deze hete dagen hoort een lekker koel drankje. Om af te koelen, maar vooral ook om in deze zomerse sferen te blijven.

Vandaag maakte ik deze (gezonde) fruit slush puppie. Vroeger dronk ik deze drankjes geregeld, vooral de rode was favoriet. En afgelopen vakantie heb ik sinds lange tijd weer een slush puppie gedronken. Dit keer wel met alcohol ;). Ook al is dat natuurlijk helemaal niet de bedoeling van een slush puppie!

Mijn variant is de gezonde versie, zonder limonade of andere toevoegingen. Je kan er natuurlijk ook voor kiezen om wat suiker of limonade toe te voegen om het drankje nog wat zoeter te maken. Zelf heb ik voor wat minder ijs gekozen, zodat het goed drinkbaar is. Je kan voor het echt goede effect wat meer ijs gebruiken.

DSC_0008Benodigdheden voor 2 glaasjes:

  • 2 peren, geschild en op stukjes gesneden
  • 2 kiwi’s, geschild en op stukjes gesneden
  • 2 plakjes kiwi, om te garneren
  • 12 à 15 ijsklontjes
  • blender

Bereiding:

Doe de stukjes peer en kiwi samen met de ijsklontjes in de blender. Zet de blender aan totdat alle ijsklontjes vermalen zijn (dit kan even duren). Schenk in twee mooie glazen. Maak een sneetje in de plakjes kiwi en vouw zo de plakjes over het glas heen.

Et voilà, je zomer is compleet!

DSC_0009* Je kan dit natuurlijk met alle soorten fruit doen. En als je het iets minder gezond wil… Gebruik dan lekker cola! ;)

Comments
30 Responses to “Recept: Summer drink”
  1. sweetmorningsunshine zegt:

    Oeh deze klinkt lekker!

  2. Mandy zegt:

    Mmmm lekker! Die ga ik ook eens maken.
    Leuke blog heb je trouwens!

  3. Dat ziet er heerlijk uit. De zomer mag van mij nog lang duren om allemaallekkere smooties te maken.

  4. Regina zegt:

    Dit wil ik nog eens maken, ondanks het geen zomerweer meer is.

  5. Lijkt me lekker met peer en kiwi!

  6. Mieke zegt:

    Peer een kiwi, lijkt me wel een lekkere combi!

  7. Tessa zegt:

    Jum! Lijkt me lekker!

  8. Marieke zegt:

    Jaaa, dit klinkt heel goed! Ik heb hier echt zin in nu! Helaas helemaal geen fruit meer in huis, dus morgen naar de winkel :D

  9. Anouk zegt:

    Ziet er erg goed uit!! Ik ben een fruitjunkie, dus dit komt op mijn smoothie lijstje! Lekker inderdaad met was ijs, kunnen we wel gebruiken deze dagen.

  10. lindabdl zegt:

    Klinkt echt heel lekker: kiwi en peer zijn allebei heerlijk namelijk. Ik denk dat ik het een keertje ga maken!

  11. LNNK zegt:

    Oh dit klinkt heerlijk en ga ik zeker eens proberen! Ik ben sowieso dol op alles wat uit de blender komt ;-)

  12. Kimberley zegt:

    Dit lijkt mij echt heel erg lekker!

  13. Anna zegt:

    Mmmm lijkt me lekker! Ik moet onze blender maar weer eens gaan gebruiken ;)

  14. Dina zegt:

    Lijkt me heel lekker!

  15. Jess zegt:

    Mmmmm dat zie er goddelijk uit. Mijn voornemen is om iedere avond een verse smoothie te maken. Het is even wat werk maar zo lekker! Ga dit even onthouden.

  16. Lin zegt:

    Oh hm dat klinkt goed. Goeie combi kiwi en peer.

  17. ikbenirisniet zegt:

    Oh dit klinkt lekkeeerr, ik wil dit nu! Ik ben de laatste tijd een beetje te lui om m’n blender te gebruiken. Want ik heb nooit zin om het ding daarna weer schoon te maken (als ik dit zo nalees vind ik mijzelf echt mega lui, haha)

  18. Hmmmmjammie! Ik moet ook echt vaker de blender erbij pakken en lekkere smoothies maken.

  19. Ah, dit lijkt me echt lekker! Voor mijn detox heb ik weer een blender in huis gehaal, dus perfect om dit eens te proberen lijkt me!

    (Wat grappig trouwens dat je OP stukjes gesneden zegt, is dat Zeeuws?)

    • Hahaha geen idee? Wist niet dat dat geen Nederlands was ;).

      Ik probeer altijd zo Nederlands mogelijk te praten en te typen (maar dat doe ik sowieso wel, heb niet een mega accent). Maar van sommige dingen weet ik het dus helemaal niet ;).
      Maar wat is het dan? IN stukjes geschreven? ;)

  20. yum! dit lijk me heeeerlijk!! en lekker gezond

  21. vanessa zegt:

    Oh dat ziet er lekker fris uit! :)

  22. Bo zegt:

    Heerlijk! Ik hou van deze combi <3

  23. Wat lekker zomers! Ik vind combinatie met peer altijd wel lekker.

  24. Rosie zegt:

    Hmm dit klinkt heerlijk, die combi lijkt me ook super :)!

    xo Rosie

  25. Dat kan niet anders dan lekker zijn, hmmm! En met kiwi en peer is goed voor mij hoor :-)

Geef een reactie

  • Volrecepten

    Topblogs met recepten
