Dad’s diner 2

Het is alweer even geleden dat mijn eerste dad’s diner online kwam. Hoog tijd voor een vervolg. Mijn vader maakte deze week een heerlijk Aziatisch gerecht klaar, geïnspireerd op een recept uit de Delicious. van april 2010 (echt fijn al die oude jaargangen!). Gegrild varkensvlees met gele bonen saus. Mijn vader deed het zonder gele bonen saus.

Gegrild varkenshaasje met rijst en paksoi

DSC_0018Mijn zusje had van te voren de varkenshaas gemarineerd in een marinade van:

  • 3 tenen knoflook
  • 1 el versgeraspt gemberwortel
  • 2 el vloeibare honing
  • 2 ellichte sojasaus
  • 0,5 tl donkere sojasaus
  • 2 el rijstwijn (Mirin)
  • 1 tl donkerbruine basterd suiker
  • 2 el arachideolie (zonnebloem)

DSC_0019De varkenshaas is even gebakken en daarna de oven in gegaan. Ondertussen is de rijst gekookt en de paksoi gebakken met een rood pepertje. Als de varkenshaas gaar is, op stukjes snijden en over de rijst en paksoi leggen. Nog even garneren met een paar ringetjes bosui et voilà!

Dit is natuurlijk geen uitgebreid recept, omdat ik het niet zelf gemaakt heb. Maar het is heerlijk en zeker de moeite waard om in ieder geval een keer de marinade te gebruiken als je een keer een goedkope (afgeprijsde) varkenshaas hebt weten te scoren.

Ik ga het zelf zeker een keer klaar maken maar dan denk ik dat ik de groenten ga stomen in plaats van roerbakken.

DSC_0017

Dit gerecht is een fijne inspiratie voor een licht Aziatisch gerecht. Proberen dus!

 

Comments
12 Responses to “Dad’s diner 2”
  1. JustLoveLife zegt:

    Wij hebben je genomineerd voor de Liebster Award. Kijk voor meer informatie morgen op onze blog :)!

  2. robin zegt:

    wooow looks delicious! en zo chique!

  3. Regina zegt:

    Dat ziet er echt heeerlijk uit!

  4. Ziet er heerlijk uit! Fijn he, zo’n culinaire papa. Die heb ik ook, altijd genieten als ik weer eens thuis ben!

  5. Anouk zegt:

    Wat ziet dit stukje varkensvlees er goed uit zeg! Krijg er spontaan honger van. Ik ga je trouwens volgen via bloglovin, veeeel makkelijker;)!

  6. Evey zegt:

    Hmm klinkt lekke met dat honing. Haha idd wat een skills :P

  7. Hm ziet er lekker uit!

    Ps:

    Ik volg je nu ook ;-)
    Leuke tips in Gent zijn: Julie’s House, Labath, Verloren Kost en Hot Club De Gand ;-)

  8. Wow ziet er goed uit! Wat een skills heeft Papa :D!

Geef een reactie

  • Volrecepten

    Topblogs met recepten
