Veggie food 4: Pompoensoep

DSC_0056

Het is zover, de herfst is weer begonnen. Alhoewel we nu nog een paar mooie zon dagen hebben, was het vorige week toch al echt herfst. En wat hoort er bij herfst? Precies, (zelfgemaakte) soep. Deze heerlijke pompoensoep is een typisch gerecht voor gure herfstdagen. En ook nog eens vegetarisch ook.

Benodigdheden voor 5 Γ  6 personen:

  • zonnebloemolie
  • 1 pompoen
  • 1 wortel
  • 1 ui
  • 1 teentje knoflook
  • 200 ml slagroom
  • 1 liter water
  • 1 bouillonblokje
  • 1 tl harissa
  • eventueel peper, zout en gedroogde peterselie
  • staafmixer

DSC_0051

Bereiding:

Verwijder de schil van de pompoen, wortel, ui en knoflook. Snijd daarna op stukjes.

Verhit de zonnebloemolie in een pan en fruit de ui en knoflook hier in. Voeg de harissa toe en bak even mee. Voeg de pompoen en wortel toe en bak 5 minuten mee. Voeg hier het water en het bouillonblokje aan toe en breng aan de kook. Laat 20 minuten tot een half uur koken, totdat de groentes gaar zijn. Pureer met een staafmixer de soep, totdat de soep helemaal glad is. Voeg de room en peper en zout toe en roer nog even goed door. Garneer eventueel met peterselie.

DSC_0046

 

Geniet van dit heerlijke herfst soepje!

Comments
17 Responses to “Veggie food 4: Pompoensoep”
  1. Ohhhh, pompoensoep is zo ontzettend lekker. Koriander en kokosmelk is voor mij onmisbaar in pompoensoep, al klinkt deze ook echt heel goed!

    Mooie foto’s ook!

  2. Anna zegt:

    Mmm, ziet er heerlijk uit. Ik maak altijd pompoen-currysoep!

  3. Jonne zegt:

    Heerlijk is pompoensoep he! Jammer dat de zomer voorbij is maar koken met herfst groenten maakt veel goed.

  4. Vanessa zegt:

    Wonderful post…I like your blog.^^
    Maybe follow each other on bloglovin?
    Let me know follow you then back.
    Lovely greets Nessa

  5. Bo zegt:

    Hmm pas nog gegeten! Mooie foto’s maak je trouwens!

  6. zus zegt:

    Hmm, ik ben dol op pompoensoep & pannenkoeken

  7. Jaaa, dit wil ik ook heel graag proberen!! Ik ben zo benieuwd naar deze soep!

  8. Jaaa lekker! Ik houd wel van pompoensoep, lekker vullend. Vind pompoen sowieso lekker! Vandaag toevallig ook gemaakt, maar dan geroosterd uit de oven, met wat zure room, lekker :) Overigens je turks brood er bij is een goed idee, ben daar dol op!

  9. Ik heb het nog nooit gehad, maar ik ben wel erg benieuwd!

  10. Hoi farah! Ik had je blog doorgekregen van Lotte, leuk!
    Je gaf me inspiratie om er ook aan te beginnen! Dankjeee!
    xoxo kayleigh

  11. I love soup!! Ziet er lekker uit!

  12. Lekker! Ik houd echt van pompoensoep. Lekker herfstig :)

  13. Stacey zegt:

    Lekker! ik heb het gisteren ook gemaakt, weliswaar iets anders, maar het is echt een heerlijk herfst soepje!

Geef een reactie

  • Volrecepten

    Topblogs met recepten
