Recept: spinaziekoekjes

DSC_0118

Wat doe je als er veel mensen op visite komen en ze eten allemaal mee? Ik vind het zelf altijd ontzettend leuk als er veel mensen blijven eten, maar het kost wel heel veel werk en tijd. Ik vind het heerlijk om heel de dag in de keuken te staan. Maar het is ook wel heel fijn als je veel voorbereidend werk kan doen en dat je op het moment zelf slechts wat kleine dingen hoeft te doen. Wat mij betreft zijn hapjes het ideale visite voedsel. Je kan veel voorbereiden en hoeft niet gelijk voor een hele grote groep een heel gerecht in elkaar te draaien. Nee hoor, je maakt gewoon van te voren allerlei hapjes. Ideaal.

Met mijn verjaardag/house warming maakte ik onder andere deze heerlijke hapjes (gebaseerd op een gerecht van de Albert Heijn).

Spinazie koekjes

Benodigdheden voor (ongeveer) 12 koekjes:

  • 450 gram gesneden bladspinazie uit de vriezer (ontdooid)
  • 1 ui, gepeld en op kleine stukjes gesneden
  • 100 gram bloem
  • 1 ei, los geklopt
  • crème fraîche
  • gerookte zalmfilet
  • peper en zout
  • zonnebloem olie

DSC_0122

Bereiding:

Meng in een kom de spinazie, ui, bloem, peper en zout en het ei totdat het mengsel een geheel vormt. Vorm balletjes het mengsel (hoe kleiner de balletjes, hoe meer koekjes je kan maken). Verhit in een koekenpan de olie, leg er een paar balletjes in en druk deze plat. Bak ongeveer 3 minuten per kant.

Laat afkoelen en schep op elk koekje een theelepel crème fraîche en leg hier op een stukje gerookte zalm.

DSC_0124

En smullen maar!

Comments
8 Responses to “Recept: spinaziekoekjes”
  1. Laura Wattel zegt:

    Dat ziet er goed uit! Dat moest ik ook maar eens proberen… :)

  2. Zus zegt:

    Erg origineel zeg! Ik heb het nog nooit gehad, maar ga het zeker is proberen!

  3. Anouk zegt:

    Jup, eens! Als er gasten zijn zo kort mogelijk in de keuken. Zijn er immers voor de gezelligheid! Je receptje spreekt me erg aan! Heerlijke ingredienten. Vind het wel een goed idee voor mijn schoonmoeder! Die maakt zulke hapjes altijd met de feestdagen!

  4. Mariska zegt:

    Wat een leuk receptje!

  5. Leuk recept dit! En helemaal mee eens, ik sta ook graag uren in de keuken hoor, maar wanneer er gasten zijn het liefst zo kort mogelijk, gerechten waarbij bijna alles voorbereid kan worden zijn dan ideaal. Ik vind dit een origineel receptje, gezond en weer eens wat anders!

  6. Maura - YLT zegt:

    Spinaziekoekjes zijn sowieso lekker. Vooral lekker met die zalm lijkt me :)

  7. Oh wauw dat ziet er echt jammje uit!

Geef een reactie

  • Volrecepten

    Topblogs met recepten
