Recept: Eenpersoons pasta met gamba’s

DSC_0001

Ik denk dat iedereen dat gevoel wel kent. Geen zin om nog om boodschappen te gaan (oké, dit is Zeeuws, I know) en ook niet om te koken. Ik heb daar zo af en toe wel eens last van. Een kant-en-klaar maaltijd komt niet in mijn woordenboek voor, bah (alhoewel ik een uitzondering maak voor de stoommaaltijden van de Albert Heijn voor wanneer ik moet werken). Dus dan wordt het een makkelijk gerechtje waarvoor ik alle ingrediënten al in huis heb. Een gerecht dat mijn vader thuis al in 20 minuutjes klaarmaakte als er weer even iemand snel moest eten. En ook nog zo ontzettend lekker! Dat moest ik in mijn eigen appartementje ook eens proberen!

Eenpersoons pasta met gamba’s

Benodigdheden voor één persoon:

  • 100 gram spaghetti, tagliatelle of linguine
  • Gamba’s, scampi’s, garnalen (gepeld) of vis naar keuze
  • Ansjovis (hoeveelheid naar keuze, ik gebruikte er zelf 2)
  • Groente naar keuze (ui, knoflook, wortel, prei, tomaatjes, enzovoorts)*
  • Een half bouillonblokje
  • Een glas witte wijn
  • Peper en zout
  • Olijfolie

DSC_0004

Bereiding:

Bereid de pasta volgens de aanwijzingen op de verpakking. Verhit in een wokpan de olijfolie en bak hierin de ansjovis totdat deze smelt. Kruid de garnalen met peper en zout en eventueel nog andere kruiden. Bak de garnalen ongeveer 4 minuten totdat ze gaar zijn. Haal ze uit de pan en bak nu de groentes en het bouillonblokje mee. Als de groentes gaar zijn schep de garnalen erdoor en blus af met de witte wijn. Roer goed door elkaar en wacht totdat bijna alle wijn is verdampt en het bouillonblokje is opgelost. Giet de pasta af (er mag nog wat vocht aan de pasta zitten). Meng de pasta en de saus door elkaar. Ja, nu is het al klaar!

DSC_0005

Schenk jezelf een goed glas witte wijn in en het genieten kan beginnen!

 

*Ik heb zelf (shame on me) een zakje groente gebruikt.

 

 

Comments
10 Responses to “Recept: Eenpersoons pasta met gamba’s”
  1. Maureen schreef:

    Dit lijkt me dus echt heerlijk! Handig want ik woon op mezelf en kook dus vaak voor me alleen

  2. Kauthar schreef:

    Yum, ziet er echt heerlijk uit!

  3. Maura - YLT schreef:

    Lekker gamba’s! Doet me denken aan vakanties in Spanje :)

  4. Kim schreef:

    Hmm, lekker, dit maak ik ook wel eens :)

  5. Jess schreef:

    Dat ziet lekker uit zeg! Leuke blog btw ;-)

  6. Anne schreef:

    hihi je laatste zin, toch juist handig als je haast hebt? Het klinkt erg lekker, ook de combi met witte wijn er doorheen.

Geef een reactie

  • Volrecepten

    Topblogs met recepten
