Recept: Italiaanse kip

DSC_0163

Vlees, ik ben er niet zo goed mee. Als ik een etentje organiseer kan ik altijd allerlei amuses en voorgerechtjes verzinnen. Maar het hoofdgerecht? Daarvoor moet ik mijn hersens flink aan het werk zetten, maar ik vind het lastig om een goed vlees gerecht te bedenken. Wat dat betreft is Google mijn beste vriend.

Een gerecht dat ik tegenwoordig wel ‘onder de knie heb’ (en ook leuk vind om te maken), is deze Italiaanse kip. Dit gerecht is makkelijk te maken waarbij er niet allerlei dilemma’s omhoog komen. ‘Hoe lang zal ik het bakken?’, ‘Zal het vlees toch niet te droog worden?’, ‘Hoe lang zou dit in de oven moeten?’. Kortom een lekker stukje kip dat er ook nog eens (een heel klein beetje) culinair uit ziet.

Italiaanse kip

Benodigdheden voor vier persoon:

  • vier kipfilets
  • pesto
  • 150 gram prosciutto
  • peper en zout
  • olijfolie
  • touw om te koken*
  • vershoudfolie

DSC_0166

Bereiding:

Leg de kipfilet op vershoudfolie. Klap de kipfilet open en snijd het dikste gedeelte bijna helemaal door. Leg dit open en bedek de kip met vershoudfolie. Sla nu de kip plat (gebruik een pan of een deegroller) totdat er een stevige plak van ongeveer een halve centimeter dik ontstaat.

Bestrijk de binnenkant van de kip met pesto (hoeveelheid naar smaak) en bestrooi met peper en zout. Rol de kip strak op, met de pesto aan de binnenkant, zodat er een mooi rolletje ontstaat. Vouw de prosciutto om de kip heen en om het geheel bij elkaar te houden, bind je het rolletje vast met het touw.

Verwarm de oven alvast voor op 200 graden. Verhit ondertussen olijfolie in een pan. Bak de kiprolletjes rondom bruin. Leg de kiprolletjes nu in een ingevette ovenschaal. Plaats de ovenschaal ongeveer 15 minuten in de oven totdat de kip gaar is. Controleer eventueel door een sneetje in de kip te maken.

Vergeet niet om de touwtjes weer van de kip af te halen voordat je gaat eten.

DSC_0165

Handig om van te voren klaar te maken als je eters krijgt. Dan hoef je het alleen nog maar even in de oven te zetten!

* Koop van dat leuke rood/witte touw. Dat kan je ook heel goed gebruiken om op een leuke manier een cadeautje in te pakken.

Comments
4 Responses to “Recept: Italiaanse kip”
  1. Merel zegt:

    Nomnomnomnom. Niet moeilijk te maken inderdaad! En die vulling van kruidenkaas van Kim lijkt me ook goddelijk!

  2. Kim zegt:

    Lekker! Thuis maken wij dit vaak met een vulling van kruidenkaas, ook heel lekker :)

  3. Mariska zegt:

    Ziet er lekker uit! Inderdaad een leuk gerechtje om gasten voor te zetten!

Geef een reactie

  • Volrecepten

    Topblogs met recepten
