Recept: Broodje tonijn

DSC_0392

 

Af en toe moet je jezelf even verwennen met een lekkere lunch. Dat deed ik laatst met deze heerlijke broodjes tonijn, die ik elke keer weer maak als ik geen zin heb in bruine boterhammetjes.

Benodigdheden voor 1 persoon:

  • Een hard broodje
  • Een blikje tonijn, uitgelekt
  • Een klein rood uitje
  • Een grote tomaat
  • Halve bol mozzarella
  • Tomatenketchup
  • Peper en zout

DSC_0394

 

Bereiding:

1. Snijd het broodje doormidden zodat er twee broodjes ontstaan (hoe meer broodjes, hoe beter!). Smeer de broodjes (de zachte kant) in met ketchup.

2. Haal de tonijn met een vork uit elkaar en beleg hiermee de broodjes.

3. Pel en snipper de ui en strooi deze over de tonijn heen. Snijd de tonijn op plakjes en beleg hier de broodjes mee.

4. Maak het broodje af met wat plakjes mozzarella en bestrooi het broodje met peper en zout naar smaak.

5. Plaats het broodje in het midden van een voorverwarmde oven en laat in ongeveer 10 minuten de mozzarella smelten.

DSC_0397

 

Smakelijk!

 

Comments
2 Responses to “Recept: Broodje tonijn”
  1. Anouk zegt:

    Heeeeerlijk! Ik ben dol op tonijn. Ik kreeg deze variant (ongeveer) eens in een lunchtentje en herinner me eraan dat ik het nog eens wilde maken. Mozzarella, tonijn… hmmm.

  2. Anne zegt:

    Dat zou echt een guilty pleasure van mij kunnen worden haha. Ik hou van tonijn, knapperige broodjes en mozarella. Alhoewel het me wel een zware lunch lijkt zo?

Geef een reactie

  • Volrecepten

    Topblogs met recepten
