Recept: Garnalen dumplings

DSC_0493

Dumplings, wat zijn ze lekker. Ik had ze al een paar keer in een restaurant gegeten. Maar ik had ze nog nooit zelfgemaakt. Dat moest er toch eens van komen. Het stoommandje werd besteld en samen met mijn vader super veel wontonvellen gemaakt. Liever lui dan moe? Koop dan kant en klare vellen in de supermarkt (dat doe ik de volgende keer ook weer haha).

ik had het geluk dat ik nog over had van de vorige keer, dus ik had nog een mooi voorraadje wontonvellen liggen in de vriezer. En zo gebeurt het dat je op een simpele doordeweekse dag overheerlijke dumplings eet. Wil je een nog meer voldaan gevoel? Gooi dan een foto op Facebook en de jaloerse reacties stromen binnen.

Benodigdheden voor 12 dumplings:

  • 12 wontonvellen (ontdooid)
  • 75 gram pangasiusfilet
  • 4 grote garnalen (gepeld)
  • 3 lente uitjes
  • 1 teentje knoflook
  • 0,5 el sojasaus
  • 0,5 el sherry
  • zout en peper
  • bouillon
  • chilisaus
  • stoommandje
  • keukenmachine

DSC_0501

Bereiding:

1. Snijd de vis, garnalen, lente uitjes en knoflook op stukjes. Doe de ingrediΓ«nten in de keukenmachine.

2. Voeg hier ook de sojasaus, sherry en het peper en zout aan toe. Maal alles door elkaar zodat er een egaal mengsel ontstaat.

3. Leg de wontonvellen naast elkaar en leg op alle vellen in het midden ongeveer 1 theelepel vulling.

4. Vouw de wontonvellen goed dicht zodat er geen lucht meer in zit. Gebruik eventueel een youtube filmpje om de vellen goed te leren dichtvouwen.

5. Zet een pannetje op het vuur waar het stoommandje precies op kan staan. Breng hierin de bouillon aan de kook.

6. Leg de dumplings in het stoommandje en zodra de bouillon kookt zet je het stoommandje 12 minuten op het pannetje.

7. Serveer met chilisaus.

DSC_0494

Het maken van dumplings is echt zo gebeurd. Dus eigenlijk een ideaal hapje!

Geen stoommandje? Je kan de dumplings ook gewoon koken.

Comments
5 Responses to “Recept: Garnalen dumplings”
  1. kisso'kill zegt:

    ik vind dit altijd zoooo heerlijk! het is het (korte) werk wel waard :D

  2. Anouk zegt:

    Leuk (lekker) dat je ze zelf hebt gemaakt. Zien er goed uit! Ik dacht eigenlijk dat er veel meer werk in zou zitten. Even daargelaten dat jullie alles zelf hebben gedaan. Hmmmm!

  3. Fems Fornuis zegt:

    Wat een mooi gerechtje! En met de kant en klare vellen dus ook nog best goed te doen. Dank voor het recept, ga ik een keer proberen!

  4. Maura - YLT zegt:

    Ik vind ze er altijd heel ingewikkeld uit zien, maar dat valt dus hartstikke mee. Lekker joh

Geef een reactie

  • Volrecepten

    Topblogs met recepten
