Recept: Broccolisoep

DSC_0479

Broccoli, de superfood onder de groenten. Dat klinkt misschien een beetje overdreven, maar broccoli is erg gezond. Er zitten veel goede voedingsstoffen in (vitaminen, mineralen en antioxidanten) en daarnaast helpt het nog eens tegen van alles en nog wat. Het kan dus geen kwaad om regelmatig broccoli te eten. En aangezien je van alles soep kan maken, heb ik maar eens een broccolisoepje gemaakt.

Benodigdheden voor 4 grote koppen:

  • roosjes van een grote broccoli
  • 2 aardappels
  • 1 ui, gepeld en op stukjes gesneden
  • 1 teentje knoflook, gepeld en op stukjes gesneden
  • (optioneel) 100 ml kookroom
  • 1 liter bouillon
  • kruiden naar smaak (zelf gebruikte ik ras el hanout)
  • olijfolie

DSC_0482

Bereiding:

1. Verhit de olijfolie in een pan en fruit daar de ui en knoflook in. Bak de kruiden 1 minuut mee en voeg daarna de aardappelen en broccoliroosjes toe en bak nog een paar minuten mee zodat de aardappeltjes een beetje verkleuren.

2. Doe de bouillon in de pan en breng deze aan de kook. Laat zo’n 15 minuten koken en prik even in de aardappels om te controleren of ze gaar zijn.

3. Pureer alles zodat er een gladde en egale soep ontstaat. Voeg eventueel nu de room toe.

4. Breng nog op smaak met peper en zout.

DSC_0487

En nu kan je er weer tegen aan!

Comments
5 Responses to “Recept: Broccolisoep”
  1. Hmm, super! Ik ben een echte broccoli fan!

  2. Nell Nijssen zegt:

    Ha Farah, leuk om nog een Zeeuwse tegen te komen onder de foodbloggers. Ik woon weliswaar aan “de overkant” voor jou, maar voor echt lekker eten moet ik toch echt naar jouw kant. Want daar gebeurt ’t ….. Je kunt mij vinden onder http://eetplezier.blogspot.com

  3. Anouk zegt:

    Net wat ik hierboven lees, erg creatief met dat touwtje om het glas. Leuk! Ik wil dit graag gaan proberen. Dol op Broccoli en soep!

  4. Maura - YLT zegt:

    Leuk je foto met dat touwtje! Haha nooit geweten dat broccoli zo super was. Nu ga ik serieus anders tegen broccoli aankijken ;) soep van broccoli was een van de eerste soepen die ik zelf maakte toen ik net op mezelf woonde. Met een heel bakje kruidenkaas erdoor haha

Geef een reactie

  • Volrecepten

    Topblogs met recepten
